Al llarg d’aquest curs escolar, 12 centres educatius de l’illa han escollit el poblat talaiòtic de s’Illot i les activitats que en aquest s’hi realitzen, com a sortida didàctica per tal de conèixer i poder gaudir d’una visita a un dels jaciments arqueològics més importants de la cultura talaiòtica de Mallorca.
L’oferta didàctica que ofereix el centre ha tengut molt bona acollida i molt bones crítiques per part de les escoles que han escollit aquesta visita per complementar la formació dels escolars en matèria de prehistòria, pel fet que els infants observen en primera persona i aprenen a conèixer millor qui eren els talaiòtics, com vivien i els costums que tenien.
Tot i estar adreçada als alumnes de tercer cicle de primària i primer cicle d’ESO especialment, pels quals hi ha el material didàctic elaborat, i molts de col·legis han treballat abans de venir a fer la visita; els altres cicles també poden assistir ja que aquesta s’adapta a l’edat dels infants. De fet, aquest any escolar hi ha hagut nins i nines procedents de tots els cicles educatius, tant d’educació infantil, com de primària i secundària. No obstant això, tenint en compte que la prehistòria és un tema que es tracta sobretot al llarg del tercer cicle de primària (5è i 6è), la major part d’alumnes que han participat en la sortida sí que procedien d’aquests cursos.
Les activitats que s’han dut a terme pràcticament a totes les visites han estat les tres que es plantejaven a la proposta didàctica:
La novetat d’aquest curs escolar era precisament el taller de pintures rupestres, i cal comentar que ha funcionat molt bé, pel fet que la majoria de centres educatius l’han elegit com a proposta i, a més, els nins i nines han demostrat ser autèntics pintors rupestres mitjançant la seva realització.
Any rere any, es va demostrant que la sortida al poblat talaiòtic de s’Illot és una proposta didàctica que es va consolidant i que resulta atractiva per les escoles de Mallorca.