L’Ajuntament ha dut a terme la instal·lació de dos punts de càrrega per a vehicles elèctrics a les dependències de la Policia Local, amb una inversió total de 4.778,18 euros (IVA inclòs).
Aquesta actuació ha comptat amb una subvenció de 1.911,27 euros (sense IVA), concedida en el marc del Programa MOVES II, impulsat per l’Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía (IDAE), organisme dependent del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (C01.I02)
El Programa MOVES II és una iniciativa estatal destinada a fomentar la mobilitat eficient i sostenible, promovent tant la compra de vehicles elèctrics com la implantació d’infraestructures de recàrrega. El programa, aprovat l’any 2020, té com a objectiu avançar en la descarbonització del transport, reduir les emissions contaminants i impulsar la transició energètica als municipis i administracions públiques. Entre les actuacions subvencionables s’inclouen precisament les instal·lacions de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, tant d’ús públic com privat.
El projecte s’emmarca dins el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i està finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU, destinats a impulsar iniciatives sostenibles i de modernització energètica.
,