Durant aquest mes d’octubre s’han dut a terme tasques de digitalització de documentació de l’arxiu, concretament d’obres majors particulars i públiques realitzades entre els anys 1941 i 1979.
L’increment creixent de les peticions d’accés electrònic per part de particulars (incloent la sol·licitud de còpies electròniques) fa que sigui imprescindible la digitalització d’aquesta documentació. I és que l’arxiu reb, anualment, al voltant d’un centenar de peticions particulars d’accés a documentació urbanística, de les quals més del 70% són peticions d’accés electrònic. A aquestes cal sumar-hi les peticions de préstec internes que fan els propis departaments de l’ajuntament. Amb aquestes tasques de digitalització i amb la posterior incorporació de la documentació al programari municipal amb tots els elements legals corresponents, es pretén assegurar el dret dels professionals i de la ciutadania en general de tenir accés a la documentació de manera telemàtica, a més d’agilitzar el funcionament i millorar l’eficiència de la pròpia administració.
Per fer aquestes tasques s’ha comptat amb un pressupost de 7996,25 euros, una part del qual s’espera que pugui ser aportat pel Consell de Mallorca. Aquest ha permès, de moment, digitalitzar més de 14000 documents de prop de 500 expedients.
L’any 2024 s’espera acabar amb la digitalització d’aquestes series, tasca que es va iniciar al 2014, i que es va reprendre al 2021.